دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

آیا جوکار تُرَنجی از قالی زیبای 4 خرداد نیست؟

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ق.ظ

من به سهم خودم پهلوان را اولین بار سال 1386 روی آنتن شبکه جام جم بردم.

بارها نیز درباره اش نوشتم و گفتم و گفتم و گفتم.

و اُف بر ما باد که سلطان بلامنازع "مدال آوری تاریخ ایران" از غربت در شهر خودش بگوید.

پهلوان، در آستانه 4 خرداد او برای اولین بار زبان به شکوه گشوده است (اینجا)

من اما،

مانده ام مات! که چرا زمین دزفول دهان باز نمیکند و برخی ها را در خود فرو نمی برد.

پیش از این نوشتم : شما عبدالرضا را نمی بینید ولی خدای عبدالرضا شما را می بیند (اینجا)

و نوشتم برایش : سلاطین 4  (اینجا)

اما ظاهرا برخی میزهای دزفول هم کرند و هم کور.

دیسون مثل همیشه در برابر سلطان مدال ایران زانو زده و سر تعظیم فرود می آورد .

نظرات  (۱)

سلام،  مطلبت عالی بود،  فقط بهتره از جمله سر تعظیم فرود می آوریم  استفاده نکنی چون کفر آمیزه،  متاسفانه بعضی کلمات روی زبونمون است و هی تکرار میکنیمشون فارغ از اینکه معنی یا مفهومشون رو بدونیم، مثلا به عنوان یه عادت بد،  هر وقت به عیادت یه بیماری میریم اولین چیزی که بعد از احوال پرسی میگیم اینه که خدا بد نده!!!  در حالی که خداوند هیچ وقت به بنده هاش بد نمی دهد، و در آخر  ما فقط در برابر خداوند متعال سر تعظیم فرود می آوریم. 
پاسخ:
سلام
ضمن تشکر از جنابعالی برای نکته سنجی تان.
بنده عرض کردم : سر تعظیم! و منظورم همان "سر" تعظیمی است که در سریال یوسف پیامبر، جناب یوزارسیو در برابر فرعون سر فرود می اورد.
اینجانب هر روز دوبار در برابر مزار شهدای گمنام مسجد بلال صداوسیما سر تعظیم فرود می آورم و افتخار هم میکنم.
یحتمل منظور و برداشت شما از عرض بنده "رکوع" بوده است که اشتباه است این برداشت.
حال که در مفاهیم واژه ها فرو رفته اید پس خوب است که به معنای لغوی آنچه که عرض کردم عنایت فرمایید :
تعظیم : عظمت بخشیدن.
سر تعظیم : گونه ای فرود آوردن از سر (نه کمر) که ادای احترام و یادآور عظمت و بزرگی طرف مقابل باشد.
امیدوارم توانسته باشم شفافیت لازم را برای حضرتعالی ایجاد کنم.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">