دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

پس از سیلاب بهار امسال که خسارات سنگینی به سواحل و تفریحگاههای ساحلی دزفول وارد آمد شهردار محترم شهر که قصدی جز خدمت به مردم شهر ندارد برای التیام روحیه مردم دزفول وعده داد که سواحل دز را بهتر از قبل خواهیم ساخت و قس..

این روحیه و پشتکار آقای مهندس کرمی در تجدید روحیه و امید مردم دزفول قابل تحسین است.

از سوی دیگر امام جمعه محترم شهر نیز که در کنار مردم متدین شهرش از بهره برداری های غیر اخلاقی سواحل دز توسط اغیار (که عمدتا از میهمانان و مسافران ناآشنا با فضای فرهنگی دارالمومنین هستند) ناراضی و نگران است از جایگاه اخلاقی و فرهنگی به مسئولان محترم شهر تذکر داد که : شهرداری در بازسانی پارک ساحلی علی کله باید پیوست فرهنگی ارائه دهد.  (اینجا)     

ایضا فایل صوتی فرمایشات ایشان در تریبون نمازجمعه +

و این سخن بسیار سنجیده و دقیقی است که انتظار میرود شهردار مومن و متدین دزفول، که از فرزندان مکتبی همین شهر است عنایت ویژه روی رعایت آن داشته باشد و به معاونت محترم فرهنگی اش دستور دهد تا با یک فراخوان عمومی از خرد جمعی مردم دزفول برای تدوین این پیوست فرهنگی کمک بگیرد.

حقیت آنست که غالبت مردم ساکن دزفول سالهاست که با تفریح در علی کله غریب اند و تحمل مجالست با فجایع اخلاقی که در آنجا رخ میدهد را ندارند چه اینکه با یک گشت و گذار و گفتگوی ساده با مردم سطح شهر به سهولت میتوان اعتراض نرم و زیر زبانی همه ی آنها را شنید.

متاسفانه به دلیل سرریز فله ای جمعیتی خارج از شهرستان، که از سراسر استان خوزستان به تفریحگاه سنتی علی کله هجوم آورده و تابستان خود را متکی به آن کرده اند بیم آن میرود که برای تابستان امسال فشارهایی از مرکز استان به مسئولین دزفول آورده شود تا بدون تدوین و اعمال یک پیوست فرهنگی مناسب (که متضمن امنیت اخلاقی مردم متدین و ناراحت دزفول هم باشد) مجددا سفره های فسق و فجور در چند ده متری شهدای گلگون کفن دزفول برپا شود.

به تصویر زیر و موقعیت و مجاورت فاجرگاه علی کله با مزار شهدای دفاع مقدس دزفول نگاه کنید و انصاف دهید :


به چند نمونه خبر حول و حوش مفاسد علی کله توجه فرمایید :

کشف ۶۴۵ مورد سلاح سرد در تفرج گاه های دزفول +

کشف ۵۱۶ لیتر مشروبات الکلی داخلی و خارجی در تفرجگاه های دزفول +

۲۳۰ نفر که قصد شرب خمر علنی در دزفول داشتند، دستگیر شدند +

حال شما بفرمایید : 

راه اندازی مجدد علی کله با همان وضعیت پیش از سیل امسال مصداق دیاثت اجتماعی نیست؟

آیا زیبنده مردم دزفول است این امر؟

نظرات  (۲)

باسلام
یه نماهنگ خوب ساخته شده از سخنان رهبر معظّم انقلاب و سخنان امام جمعه و تصاویری از ناهنجاری های علی کله اگه صلاح دونستید لینک شو اد کنید.
http://www.aparat.com/v/H6aX4
پاسخ:
سلام
مضمون و سوژه خوبه ولی از نظر فنی بسیار ضعیف تنظیم شده.
علیهذا همین کامنت که تایید میشه مخاطبان محترم میتونن از لینک جنابعالی برن تماشا کنن.
ممنون از لطفتون
مطلبت بسیار به موقع و دقیق و عالی بود ولی ای کاش چند پیشنهاد خوب هم میدادی. 
پاسخ:
اتفاقا پیشنهاد زیاد دارم
اما باید احترام معاون محترم فرهنگی شهرداری دزفول را نگهداشت و اجازه دهیم اگر فراخوان دادند و برای تدوین پیوست فرهنگی به کمک نیاز داشتند آستین بالا بزنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">