دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

 


تقدیم به تمام مادرانی که مصداق اُلفتِ شیار 143 هستند.

 


تقدیم به مادر مکرمه شهید سید احمد سید قلندر که دُردانه اش همراه با گردان قائم در یکی از شیارهای مرزی آسمانی شد.

تقدیم به تمام مادرانی که نام فرزندشان علی اصغر بود و تشنه شهید شد.

 

 

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۶:۵۳
مهران موزون

اینروزها که حال و هوای پیاده روی به کربلا برپاست و صدها هزار نفر با عبور از مرز عراق در کمال آرامش در این مسیر روانند مرتباً بیاد شهیدانی میافتم که در حسرت رسیدن به تربت حسین (ع) بر زمین افتادند  و «یاحسین» آخرین کلامشان بود.( هرچند اکنون در عالم برزخ نزد مولایشان روزی خوارند)
نمی دانم آنان که موکب به موکب در این جاده ره می پیمایند بیاد شهیدان به خون خفته ی 8 سال دفاع مقدس هستند؟
من معتقدم سفره زیارت امروز را آنان پهن کردند و این امنیت راه، مربوط به راهی است که آنان پیمودند.

بی انصافی است وقتی در موکبها استراحت میکنیم و پاهایمان را میشویند و سفره داریمان را میکنند یادمان برود که سفره داران حقیقی اربعین امسال شهدای 8 سال دفاع مقدس اند.

کم نبوده اند شهیدانی که گاهی حسرت زیارت مولایشان حسین (ع) را نزد همرزمانشان برزبان آورده اند و عطش بوسیدن ضریح شش گوشه ی ذبیح الله الاعظم را آشکارا نجوا کرده اند بنحوی که با خواندن این پُست، میدانم که برخی از رزمندگان و ایثارگران زنده و حاضر ما خاطراتی در این خصوص در ذهنشان کلید میخورد.

خواستم بگویم دوستانی که شرف حضور در حرم مولا را پیدا میکنند یادشان باشد که از صدقه سر چه کسانی به این شرافت رسیده اند.

آنانکه با حاج صادق میخواندند :

سوی دیار عاشقان

سوی دیار عاشقان

به کربلا میرویم

به کربلا میرویم

صدالبته رزمندگان حی و حاضر نیز شک نکنند که در ثواب زیارت میلیونها زائر پسر فاطمه (س) شریکند.

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۳ ، ۰۸:۲۰
مهران موزون

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۱۸:۵۴
مهران موزون

باسلام خدمت همشهریان محترم.

در سه چهارسال گذشته که برخی افراد نادوراندیش! اقدام به بارگذاری مطلب در خصوص گنجشک خوری ما دزفولی ها در اینترنت کردند میدانستم که نگاه هموطنان دیگر نقاط کشورمان به این موضوع چه خواهد بود و دامنه ی اعتراضات آنان عاقبت به آنتن خواهد رسید.

وقتی تصاویر سیخهای گنجشک بازار دزفول و اخبار کباب کردن و سرو  آن در رستورانهای دزفول آرام آرام در ایسنا و دیگر خبرگزاریها منتشر میشد و برخی همشهریهای دانشمندمان!!!! راجع به ذایقه ی گنجشک خوری مردمان دزفول مصاحبه میکردند میدانستنم که ندای قُرُم قُرُمِ قاطبه ایرانیان خطاب به مردم مظلوم دزفول شروع خواهد شد؟

و متأسف بودم که نمیتوانم به همشهریان بگویم : نکنید اینکار را . افکار عمومی ایرانیان نمی پذیرد که نسل فراوان گنجشک با صدها سال عادت گنجشک خوری دزفولی ها از بین نرفته و نمیرود و یا اینکه گوشت گنجشک چه فوایدی طبی فراوانی برای بدن دارد.

اما بالاخره اتفاق افتاد و چندی پیش در برنامه ی «خندوانه» شبکه نسیم به شکلی غیر مستقیم، مردم شهرمان را متهم به قساوت و بی عقلی کردند آنهم توسط یکی از روحانیون باسواد و مثلاً خوش خُلق بنام شهاب مرادی.

اکنون همشهریان محترمی که بلد نیستند یک رازشهری را هوار نکنند راضی شدند؟

بخوانید +

گناه بیکار شدن احتمالی خانوارهایی که از راه شکار گنجشک ارتزاق می کنند و یا بیمارانی که از سراسر کشور محتاج صید و ارسال گنجشک دزفول هستند به گردن آنانی که در فیسبوک می نشینند و  آروغ بارگذاری مطالب این چنینی را میزنند.

به گردن آنانی که برای کسب چندتومان پول بیشتر ، گنجشک را برای میهمانان نوروزی دزفول در رستوران هایشان کباب میکنند و طوری در خصوص صید گنجشک سخنرانی میکنند که میهمان با معرفت! پس از خوردن گنجشکهای کباب شده فی الفور تصاویرش را در سایتهای خبری یا شبکه های مجازی بارگذاری کرده و ترحم و جیغ های بنفش دیگران را برمی انگیزد که چه نشسته اید : دزفولی ها هولوکاست گنجشک راه انداخته اند.

هشدار : هیچ سایتی حق بازنشر دادن این مطلب را ندارد.


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۳ ، ۲۱:۰۱
مهران موزون