دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

مدعی العموم دزفول به موضوع علی کله ورود کند!

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دادستان محترم شهرستان دزفول

باسلام

باتوجه به فرموده ولی امر مسلمین : سکوی امامت جمعه هر شهر، بالاترین و ارشدترین جایگاه تصمیم سازی و تصمیم گیری امور فرهنگی آن شهر است و با عنایت به اینکه امام جمعه محترم شهرستان دزفول هم از تریبون نمازجمعه و هم از جایگاه صدارت بر شورای فرهنگ عمومی دزفول، راجع به بازگشایی پارک ساحلی علی کله، دستور بر لزوم تدوین پیوست فرهنگی (پیش از راه اندازی مجدد فضای هنجار شکنانه و دیاثت بار این تفریحگاه سنتی) داده اند از شما به عنوان مدعی العموم محترم مردم دارالمومنین دزفول تقاضا داریم دستور پلمپ این مکان را تا زمانی که پیوست فرهنگی کاربری آن تحت شرایط پیشنهادی ذیل، تمهید نشده و در شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول تصویب نگردیده است صادر فرمایید.

الزامات پیشنهادی برای تدوین و تصویب پیوست فرهنگی گردش کار پارک تفریحی علی کله :

1- بجاست تا نام بی معنی "علی کله" که هیچگونه بار معنایی و فرهنگی ندارد به نام "پارک ساحلی 4 خرداد" تغییر یابد و چه بسا بار ارزشی همین نام والا ،کار مدیریت فرهنگی آن را تسهیل سازد و در همین راستا سد تنظیمی علی کله نیز به "سد تنظیمی 4 خرداد" تغییر نام یابد.

نکته : نام 4 خرداد نه تنها بار ارزشی لازم را به فضای ساحلی این مکان تزریق خواهد کرد بلکه ادای احترامی است به شهدایی گلگون کفنی که بابت خون پاکشان، 4 خرداد در تقویم ایرانیان ثبت شده است و در جنب این پارک غنوده اند.

2- فضای شنای مختلط به کلی در این مکان ممنوع و روزهای مخصوص خواهران نیز تحت شرایط و ضوابط خاص برگزار گردد.

نکته : ممکن است گفته شود خانواده هایی که از سراسر استان به دزفول می آیند چگونه بانوان خود را به داخل پارک ساحلی بفرستند اما مردان خانواده محروم از شنا کردن، خارج از پارک ساحلی بمانند.

پاسخ : تمهید شود تا پارک ساحلی دووَ (بند کلک) به حالت زوج و فرد بین بانوان و آقایان تخصیص داده شود بنابراین خانواده ای که از اهواز می آید تا در ساحل دز تنی به آب بزند، فارغ از اینکه چه روزی از هفته تشریف آورده اند : بانوان شان در پارک 4 خرداد و آقایانشان در پارک دوو (و یا بالعکس) تفریح کنند.

پر واضح است که بانوان در محدوده پارک ساحلی دوو آزادی عمل کمتری دارند که گریز ناپذیر است.

3- خودرویی که مالکش در ساحل دز مبانی اخلاق عمومی و انضباط اجتماعی را رعایت نکند تحت سیستم مکانیزه ی هوشمندی که به سهولت و با زیرساختهای فناوری اطلاعات موجود قابل طراحی و پیاده سازی است پاسخگو شوند.

مثال :

الف) خودرویی که صاحبش مزاحمت های اخلاقی ایجاد میکند و یا تجاهر به رفتارهای غیر اسلامی و بدنهای خالکوبی، کشیدن قلیان و .. فضای اخلاقی را ناامن میکند برای مدت یکماه یا بیشتر در حافظه گیت ورودی ثبت و ممنوع الورود باشد.

ب) خودرویی که صاحبش مرتکب جرمهایی نظیر مشروبات الکلی و مواد مخدر و آلات قمار باشد(صرفنظر از رسیدگی قضایی) برای یک تابستان کامل ممنوع الورود باشد.

ج)...

4- روزهای متعلق به بانوان :

الف) بی حجابی و بد حجابی ممنوع باشد.

ب) شنا با لباسهایی که چسبان، کوتاه و تن نماست ممنوع باشد

ج) حتی المقدور در کنار فضای باز محل های شنا (که می بایست مدیریت شده باشند) یک فضای بسته کاملا محفوظ برای راحتی برخی موارد مصرف خاص بانوان طراحی و تمهید گردد.

د)...

5- خودرویی که صاحبش رعایت فضای نشستن و زیلو پهن کردن و حقوق دیگران را رعایت نکند و یا در نظافت مکانها و آب رودخانه رعایت امور بهداشتی ننماید در هنگام خروج از گیت پارک به دریافت کارت زرد (در بار اول) و کارت قرمز (در سفر بعدی) تنبیه شود و گرفتن کارت قرمز در چنین موردی به معنای محرومیت ورود خودرو به مدت یکماه می باشد.

6- برپایی چادر و خیمه دربسته ممنوع.

8- شهرداری موظف است رختکن های استاندارد برای کاربری عمومی طراحی و تمهید نماید.

9- شهرداری موظف است سایبانهای کافی تمهید و طراحی کند .

10- شهرداری موظف است ظرفیت حضور در پارک ساحلی 4 خرداد (نخوانید علی کله) را با خط کشی و تقسیم بندی مشخص و ظرفیت پذیرش را از طریق سیستم های مکانیزه در سایت اینترنتی این پارک لحظه به لحظه اطلاعرسانی کند تا مسافران بیهوده به این مکان هجوم نیاورند و استاندارد سرویس دهی به مشتریان رعایت گردد.

سوال : آیا پارک ساحلی به این وسعت از یک سینما(که صندلی هایش را از طریق اینترنت به فروش رسانده و اطلاع میدهد) کمتر است؟

11- شهرداری موظف است به سازمان تبلیغات اسلامی میدان عمل دهد تا با تخصیص غرفه های فرهنگی و حتی تمهید استیج سخنرانی و نمایش فیلم، سبد فرهنگی پارک ساحلی 4 خرداد را ارتقا بخشد و مردم در کنار تفریح آب و شنا به تفریح معنوی و روحی هم برسند.

12- شهرداری موظف است با همکاری وزارت ارشاد و اصناف بازار دزفول مشاغل سنتی و صنایع دستی را در حاشیه شرقی پارک(مرز پارک 4 خرداد و مزارستان شهید اباد) در غرفه هایی مستقر و ارایه محصولات کند تا عایدی امور فرهنگی شهرداری را نیز قدری سامان بخشد.

13- شهرداری دزفول موظف است با همکاری رادیو دزفول در سراسر سواحل دز (از پل چهارم تا بیمارستان آیت الله نبوی)

الف) اسپیکرهای بلوتوث (با انرژی خورشیدی) نصب و برای توسعه فرهنگ کاربری از رودخانه، پخش برنامه نموده و مردمی را که زیر سایبانها در حال استراحتند مشتری محتوا مناسب کند.

ب) تاریخچه شهر دزفول و پتانسیلهای فرهنگی اش را به هزاران مسافر کنار ساحل معرفی کند.

ج) تذکرات سلامت و امنیت به مسافران بدهد.

د) ..

14- ...(والخ)


جناب آقای دادستان،

اینها فقط پیشنهاداتی بود که فی المجلس و چکش کاری نشده طرح شد تا بهانه ای باشد برای اینکه حضرات مسئول در دزفول چشم خود را بر روی وضعیت خفت بار فعلی سواحل دز نبندند و از کنار موضوع بسادگی عبور نکنند.

انشاالله که جنابعالی به عنوان دادستان جمهوری اسلامی ایران دز حوزه شهرستان شهید پرور دزفول با ورود مقتدارانه به این مسئله کنار نماینده ولی فقیه در دزفول تا به انتها خواهید ایستاد.

والسلام

مهران موزون

(فعال رسانه و فرهنگ)

17/3/1395

نظرات  (۲)

۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۲ محمد آذرکار
ممنون از وبلاگ زیباتون، خدا قوت.
پاسخ:
سلام
پیروز باشید
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۸ رسول پاریاب
سلام
پیشنهادات نسبتا خوبی بود هر چند به گفته خودتون جای چکش کاری زیاد داره...
مثلا ایجاد مرکز مشاوره فرهنگی در این مکان نه تنها حوزه و دانشگاه رو درگیر با فضای فرهنگی «کف خیابانی» شهر و کشور می کند بلکه با عملکرد مناسب و تمهیدات لازم ارگان های فرهنگی سطح شهر استان می تواند الگوی مناسب برای مکان های تفریحی در سطح کشور باشد...
پاسخ:
سلام آقا رسول
همینطوره که می فرمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">