دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

سالروز وفات شیخ اعظم در تقویم دزفول تعطیل میشود؟

چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

ابلاغیه استانداری خوزستان به تمام بخشهای تابعه ی اداری، دولتی و صنفی شهرستان دزفول

بدینوسیله رسماً ابلاغ و اعلام میشود که :

1- شهرستان دزفول به عنوان زادگاه شیخ مرتضی انصاری اعلی الله مقامه، از سال آینده در روز 18 جمادی الثانی هرسال قمری در سطح شهرستان دزفول تعطیل رسمی بوده و انتظار دارد تا کلیه ادارات و نهادهای تابعه، ضمن رعایت این بخشنامه ی رسمی، نهایت تلاش خود را برای احترام و اعزاز مقام و جایگاه شامخ این شخصیت جهانی و تاریخیِ فقاهت شیعه به کار گیرند.

درین راستا نهادهای فرهنگی و مذهبی شهرستان (رادیو دزفول، اداره ارشاد، سازمان تبلیغات، شورای فرهنگ عمومی و ... ) موظفند تا فضای رسانه ای ، معابر عمومی و کوی برزن سراسر شهرستان را مزین به پرچمهای سیاه نموده و برنامه هایی همچون سخنرانی و تبیین شخصیت علمی و زهد و تقوی این مرجع بزرگوار و شهیر جهان تشیع را برای عموم مردم شریف شهرستان دزفول تبین نموده و یادآور شوند.

2- از روحانیت محترم درخواست میشود که هرسال در چنین روزی از مراجع عظام قم یا مشهد برای اقامه سخنرانی در آستان قدس محمدی حضرت محمد ابن موسی الکاظم ع دعوت به عمل آید تا در خصوص شخصیت شیخ اعظم ، بیاناتی ارایه فرمایند.

3- شهرداری دزفول موظف است تا فضای گذر عمومی مقابل حوزه علمیه شیخ انصاری در محله ساکیان دزفول را  از هر طرف تا صدمتر با آجر فرش سنتی مزین و درختکاری نموده و پیراستگی و آراستگی محیط آن محله ی قدیمی را که زادگاه شیخ انصاری است پاکیزه و زیبانمایی منبعث از معماری سنتی و مذهبی نماید.

(متاسفانه درین راستا از سوی مردم دلسوز گزارشهایی تاسف بار در عدم حفظ شئونات لازم در کوچه مقابل حوزه علمیه سبط شیخ انصاری به استانداری میرسد که ذکر آن در شأن این بخشنامه نیست لذا شهرداری دزفول می بایست هرچه سریعتر برای رعایت حرمت این حوزه علمیه ی محترم، اقدام عاجل به عمل آورده و گزارشی مصور از کارهای صورت گرفته به این استانداری منعکس گردد)

باشد که در راستای فرموده ی امام خامنه ای مدظله مبنی بر اعزاز و اکرام و معرفی مفاخر علمی و تاریخی کشورمان به مردم، استانداری خوزستان بتواند گامی کوچک در تکریم درگاه و معبر فقاهت شیعه در شهرستان دزفول برداشته باشد.

18 فروردین ماه 1394 مصادف با 18 جمادی الثانی 1436

استاندار خوزستان

نکته : این بخشنامه کاملا تخیلی و پیشنهادی است و صرفا از سوی دیسون صادر شده است

نظرات  (۳)

سلام
شما هم نورانیت چهره فرزندان حضرت آقا رو حس می کنی؟
http://72sq.com/wp-content/uploads/resized_988383_992.jpg
پاسخ:
سلام
همیشه حس کرده ام
چرا نورانی نباشند؟
مومن نیستند؟
هوی و هوس دنیوی را به سُخره نگرفته اند؟
مطیع لامر مولی نیستند؟
پاکیزه نیستند؟
عاقل نیستند؟
مظلوم نیستند؟
خضوع ندارند؟

با سلام .اتفاقا من از همان چند سطر اول متوجه انتزاعی بودن بخشنامه آنهم از ذهن خلاق یک دسفیلی شدم
پاسخ:
سلام برخانم مهرانپور
در ذکاوت سرکارعالی شکی نیست منتهی به بنده لطف دارید شما.
۲۵ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۴۴ سید سرزمین خاطره ها

سلام مهندس

اول فکر کردم بخشنامه واقعی است ولی آخرش یک آر پی ی 11 خورد می برجکُم!!!!!

پاسخ:
سلام سیدجان
شرمنده!!! طوریت که نشد؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">