دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

درخانه اگر کس است یک حرف بس است!

چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۳ ب.ظ

بخوانید +

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۲
مهران موزون

نظرات  (۱۰)

۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۷:۵۶ پایگاه جوان انقلابی
- یعنوان یک مرد یا زن ، صراحتا چه انتظاری از جنس مخالف برای ازدواج دارید و از چه ویژِگی هایی بدتان می آید؟ (از نظر شکل و شمایل ظاهری، اعتقادات مذهبی و سیاسی، فرهنگ خانوادگی، تحصیلات و سطح رفاه و... ) - در صورتی که متاهل هستید از آرمان های مدنظر قبل از ازدواج و حقایق پیش آمده پس از ازدواج بگویید -و در صورتی که کجرد هستید از آرمانها و ویژگی های ایده آل مدنظر خود بفرمایید. - شما انتظار دارید یا داشتید در جلسه خواستگاری جنس مخالف شما چه سوالات را مطرح کند یا حالات را داشته باشد؟ ــــــــــــــــــــــــــــ باسلام باوجه به رویکرد ارزشی ، عمیق وپویا شما از شما دوست عزیز دعوت میشود که در بحث تخصصی ازدواج پایگاه جوان انقلابی با موضوع "ویژگی‌ها و خصوصیات همسر ایده‌آل برای‌ ازدواج چیست؟" شرکت نمایید. http://javanenghelabi.ir/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%85%D8%AE%D8%A7/ همچنین جوان انقلابی امادگی تبادل لینک با شما را نیز دارد. منتظرتان هستیم. معاونت پایگاه جوان انقلابی http://javanenghelabi.ir/ info@javanenghelabi.ir sms : 3000282838
پاسخ:
سلام
خدا قوت
۰۹ مهر ۹۳ ، ۲۰:۴۸ سید سرزمین خاطره ها

سلام مهندس

قبل از هر حرفی خدمتتان عرض کنم از لطف شما ممنونم چشم در خصوص بروز رسانی خبرتان خواهم کرد.

اما بعد .........دو سال پیش تلاشی ناموفق داشتم تا این مطلب در میان ما وبلاگ نویسان نهادینه شود تا سرزدن ها به هم عادی شود حتی در پستم مثالی زدم و آن این بود که برخی بانوان محترمه همشهری در ماههای محرم و صفر وقتی به هم میرسند میگویند :مار علی تُن خدا بیو روضَم !!! اَر نَه اومی مَم روضَت نَمیام !!!

حتی آن موقع امکان بلاگفا (وبلاگ دوستان ) را برای دوستان شرح دادم تا از این امکان برای مطلع شدن استفاده کنند اما نشد . الان هم برای استفاده این امکان برای دوستان بلاگفایی در وبلاگ بلاگفایم پستی مبنی بر اطلاع رسانی می آورم تا دوستان مطلع شوند . شما را هم که بلاگی هستید چشم خبرتان میکنم اما حقیقتا" دوست داشتم آن نظرهایم در آن پست نهادینه شود .

ببخشید طولانی شد گَ گَ

پاسخ:
سلام سید
والله من سرویس بلاگفا که نیستم شامل آن راهنمایی خوبِ شما نمیشوم.
بنده یک مرکز ارسال پیام برای دیسون درست کردم و با تحمل هزینه ی پیامک، مدتها دوستان را از بروز رسانی دیسون خبر میکردم که مدتی است دچار مشکل شده.
درخواستم از شما بخاطر علاقه ای است که به قلم شما دارم.
مخلصیم
۰۸ مهر ۹۳ ، ۱۴:۰۲ سید سرزمین خاطره ها

سلام مهندس

به عقیده این حقیر شورا ها ی شهر و روستا در سراسر کشور همان هایی نیستند که مد نظر مردان بزرگ قانون گذار و تدوین کنندگان ثمره خون شهدا (قانون اساسی ) بود . از نظر حقیر شوراهای فعلی اکثر فقط یک بُچ هستند

پاسخ:
سلام سید
خیلی وقت بود که واژه ی «بُچ» را نشنیده ام.
خدا حفظت کند.
۰۷ مهر ۹۳ ، ۲۰:۱۹ رسول پاریاب (آذرخش)
نمی دونم منظورم رو درست رسوندم یانه(در مورد سوال تحلیلی):
بعضی از دوستان بزرگوار یه جمله معروف رو زیاد استفاده می کنند که "رشادت های ما رو دیگران به اسم خودشون ثبت کردن" مثل قضیه ای که در مورد اون روایت از حکایت زمستان(مستند سردار شهید باقری فکر کنم همین اسمش بود) تو تلوزیون پخش شد.
من معتقدم رشادت ها رو همه انجام دادن و هرکی به اندازه خودش سهیمه و هیچ کی از هیچی دزدی نکرده فقط ما بلد نیستیم رشادت ها مون رو به گوش مردم و ملت برسونیم که این از بی هنری خودمون بوده تو دزفول...
پاسخ:
منظورتون متوجه شدم و پاسخ قبلی بنده هم در همین مسیر فرمایش شما بود.
لذا با مفاد این کامنت شما نیز تا حد زیادی موافقم
۰۷ مهر ۹۳ ، ۱۶:۵۱ رسول پاریاب (آذرخش)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام مجدد
از تواضعتون خیلی خوشحالم و متشکر...
اما خوب هم احساسم اینه و هم مطمئنم که خیلی از مسائلی که برام سوال هستن؛ شما نسبت به اون مسائل اطلاع بیشتری دارید.
تذکرتون رو راجع به نوع صحت و سقم در اطلاعات و نسبی بودن تحلیل ها حتما به عنوان اولین نکته و یه نکته مهم بر می دارم...
اما در مورد نوع مسائل اینکه برخی مسئله ها خبری هست؛ مثلا می خوام بپرسم که شما هم همچین چیزی رو شنیدین و میزان اطلاعتون چیه؟!
و برخی دیگه هم دقیقا تحلیل شما رو طلب می کنه که نظرتون در مورد برخی مسائل موجود چی هستش؟!
بر این اساس:
خبری:
1. شنیدم *** **** ******* رو بازداشت کردن، تقریبا مطمئنم که شایعه است اما احیانا اطلاع شما از این قضیه میتون مکمل برداشتم بشه!!
2.باز شنیدم که یه نفر رو تو دزفول به خاطر ***** ** ***** بازداشت کردن و عوامل مرتبط ****** **** * ** ************ ***** ***** *** که از این قضیه شبکه های اجتماعی و ظاهر شبکه های ماهواره سوء استفاده زیادی کردن
تحلیلی:
میشه بپرسم (با توجه به زحمات بی مقدار رزمندگان دزفولی در هشت سال دفاع مقدس) واقعا چرا ما فکر می کنیم دیگران زحمات ما رو دزدیدن و ما خیلی مخلصیم که حرفی نزدیم آیا این نقطه ضعف ما و نقطه قوت دیگران نیست که اونها به بهترین نحو دارن جنگ رو برای جوون ها و نسل جدید بازگو میکنن.(آخه با توجه به حرف برخی از دوستان بزرگوار احساس میشه مثلا دزفولی ها رفتن مثلا تهران و اصفهان و غیره جنگیدن و از اون ها دفاع کردن در شرایطی که ما به نوعی تو شهر و خاک خودمون می جنگیدیم و اونها از دیارشون به یاری ما و نظام مقتدر،نجیب و مظلوم جمهوری اسلامی اومدن!!)
*ضمن اینکه در مباحث خبری هم احتمالا شما تحلیل هایی دارید که خوشحال میشم بدونمشون...
قبلا ممنون...
پاسخ:
سلام
1) اگر منظورتون اینه که ایشون رو در روزهای قبل بازداشت کردن بنده بی اطلاعم، اما اگر منظورتون اینه که همین حالا هم بازداشت هستن، باید عرض کنم همین دیروز در سالن همایش سازمان صداوسیما ایشون حضور داشتند و یکی از ستاره های مجلس بودند و بعد از پایان مجلس هم کلی باهاش خوش و بش کردم و حالشم خیلی خوب بود.
2) بنده به کلی از چنین خبری بی اطلاعم. اما خوب میدونم که شبکه  های بیگانه اونقدر دستشون خالی از سوژه اس که دائما عین خاله زنک میشینن و برای مملکت ما حرف درمیارن. شرم هم نمیکنن که اگر زورشون به ایران نمیرسه چرا به چنین کارهای چیپی دست میزنن و هر شِشی رو شتر میکنن.
==
پاسخ تحلیلی :
اونایی که ازدیگر نقاط کشور به خوزستان اومدند و دفاع کردند به اندازه ی نیت و اخلاص و تلاششون نزد خدا مأجورند و در دنیا هم دارن نتیجه شو میبینن که کمترینش یارانه ی ماهیانه شونه.
شهرهای تحت بمب و موشک هم به اندازه ی اخلاص و تلاش و آسیب مضاعفی که خوردند مأجورند.
اما این یه حقیقته که دزفولی ها و خیلی از مناطق جنگی به اندازه ای که مایه گذاشتند نتیجه ی دنیوی نگرفتند.
منتها من یه حرف حساب دارم : نمیخواد کسی به دزفول رسیدگی کنه برای اینکه حق دزفولی ها رو داده باشه، بلکه باید به دزفول رسیدگی بشه تا همچون یک کندوی عسل با کیفیت بتونه همچنان برکات و خیرات منابع انسانیش برای جان نثاری ایران و اسلام پای کار باشه.
دزفول داره مضمحل میشه. منظورم اون دزفولیتی هستش که تونست قهرمان ایران و اسلام بشه.
باید این دزفولیت و روحیه سلحشوریش حفظ بشه.
حفط و احیای اون فرهنگ مشخص دزفولی اسلامی که در او ن 8 سال گل کاشت.
راهش چیه؟ ارتقاء فرهنگ عمومی!
ابزارش چیه :رسانه...رسانه...رسانه!
۰۶ مهر ۹۳ ، ۲۳:۳۳ رسول پاریاب (آذرخش)
بازم سلام
یه سوال دیگه!!
به عنوان یه جوان دزفولی میتونم سوالهایی که برام ایجاد میشه در مورد برخی مسائل مربوط و غیر مربوط به شهر دزفول رو از یه بزرگ تر بپرسم؟!؟!
پاسخ:
سلام اخوی.
اگه منظورتون از بزرگتر، بنده ی حقیر باشه باید بگم من کوچکترین دزفولی جهانم.
اما اگر حس میکنی که من میتونم پاسخی به سوالات شما بدم در خدمتم.
نکته : پاسخ بعضی سوالات مسلما نزد من نیست لذا پیشاپیش شرمنده ام.
بعضی سوالات پاسخش نزد منه اما ممکنه معذوراتی برای پاسخ دادنش داشته باشم.
بعضی سوالات، هم پاسخش نزد بنده اس و هم خوشحال میشم که در خدمتت باشم.
نهایتا اون سوالی که پاسخش نزد بنده باشه و معذوراتی هم برای پاسخ دادن نباشه سراپا در خدمتم.
نکته ی ظریف : در نظر داشته باش که پاسخهایی که بنده تقدیم میکنم یا بر پایه «اطلاعات» سواره یا «تحلیل».
مهمه که بین تحلیل و اطلاعات تفاوت قائل بشیم و مهم ترین تفاوتش اینه که اطلاعات یا صحت داره یا سقم. یعنی صفر و یکه.
اما صحت تحلیل نسبیه و ضعف و قوت داره.
۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۳:۵۷ یک همشهری اهوازی دزفولی الاصل !
این هم یکی از همین معضلات است . کم سوادی - کمی مدرک تحصیلی منظور نیست - کم سوادی غیر از نداشتن مدرک تحصیلی است - چیزی که در مجلس شورای اسلامی هم به چشم میخورد - مدرک الی ماشاءالله ولی سواد یخچی !
پاسخ:
موافقم
۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۳:۳۹ رسول پاریاب (آذرخش)
سلام
یه سوال؟
مسئول این سایت خبری کیه؟!!
پاسخ:
سلام
فکر کنم از خودشون بپرسید بهتره.
ولی بچه های خوبی هستن
۰۵ مهر ۹۳ ، ۱۳:۳۸ خورشید عالم تاب
سلام حاج مهران.
همدلی و همدلی حلقه مفقوده مسئولین شهر است.
پاسخ:
همینطور است.
سلام برادر.
۰۵ مهر ۹۳ ، ۱۱:۲۳ یک همشهری اهوازی دزفولی الاصل !
سلام بر دوسون دیسونی
متاسفانه چارچوب حاکم بر انتخابات شوراهای شهر ، باعث این معضلات است. الزاماً هم فکر نبودن منتخبین ، در شورا و با کمال تاسف فراوان ، منفعت طلبی برخی از اعضا و لو یک نفر از آنها ، معمولاً این مشکلات را بوجود می آورد به خصوص در شهرهای بزرگ که منافع بزرگتری دارند - خوشبختانه در دزفول هنوز این موردش نهادینه نشده ولی اگر به فکر نباشیم به اینجا هم میرسیم.
نمونه اش شورای شهر اهواز است که از اولین دوره همواره یک جلسه درست و حسابی نداشته اند. همین الان هم به دلیلی اختلافات زیاد ، جلسه تعیین هیئت رئیسه جند هفته ای است که به دلیل حد نصاب تشکیل نمیشود .
پاسخ:
سلام بر شما
یک سوال : بنظر شما اگر جلساتی که موضوعات محرمانه و طبقه بندی شده ندارند را نمیتوان روی اینترنت گذاشت تا مردم بفهمند کیفیت جلسات شورای شهرشان چگونه است؟
حتی سطح نگاه و سواد اعضای شورا هم برای موکلانشان روشن تر میگردد.
بالاخره مجلس شورای اسلامی مملکت جلسات علنی دارد چرا جلسات علنی شورای شهر نباید از طریق رسانه های مجازی پخش شود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">