دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

آخرین پلان دنیا

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۸۹، ۰۲:۱۱ ق.ظ

تا یه مقدار به پُستی که در خصوص محرم نوشتم فکر کنم و فکر کنید ،

این سوال رو که جوابشم توی همین پُسته طرح میکنم.

امیدوارم باعث بشه یه مقدار ......

سوال : هیچوقت فکر کردین که آخرین پلانی که از دنیا خواهیم دید چه پلانیه ؟


« کلیک کنید »

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۹/۱۳
مهران موزون

نظرات  (۱۳)

وبلاگ مختارنامه با مطلب((هنرنمایی در سه نقش)) بروز شد
۱۷ آذر ۸۹ ، ۰۰:۲۰ مرتضی فخرالاسلام
تاثیرگذار بود
سلام . پست تکون دهنده ای بود . خوبه هر از چند وقتی سری به اهل قبور بزنیم تا یکم رقت قلب پیدا کنیم
سلام . ( دلم می خواهد آخرین پلان زیستنم مفهوم امید و روشنی را به من منتقل کند . چندان اهمیت ندارد که مشخصا چه باشد . اما هر چه که باشد دوست دارم به من روشنی ببخشد . )
و اما :
بله من هم معتقدم به همان اندازه که تخیل در سینمای داستانی صاحب ارزش است به همان میزان نیز در سینمای مستند امر واقعی یا همان واقعیت ارزشمند است . در سینمای داستانی می توان از مصالح واقعی بهره گرفت و در سینمای مستند نیز می توان از ابزار تخیل استفاده کرد اما تاجایی که واقعیت قربانی تخیل نشود . نه تخیل و نه واقعیت هیچکدام در برابر دیگری ارزش افزوده ندارد .
یا حق .
چه پلان زیباییست پلان آخر
تا ما چه بازیگری باشیم

با یک تعزیه بروزم
برقرار باشید
سلام آقای موزون:
سوال خوبی بود.فکر کنم دراین دوره وزمانه هرکسی به این موضوع بایدفکرکنه.
۱۴ آذر ۸۹ ، ۰۵:۱۸ مردی از سرزمین افتاب
یه دمی ورسی ببینی وا هلی دنیانه/گل گرا دنیانه که اخیرش همیانه
اخر دنیامو چیه, سنگه قبر و لحده/خوتی تنا اونچو نمگذرده احده
مر خدا رسه به دادمون اسون /خوشه تنا دارم همو یار بی کسون

سروده ی مردی از سرزمین افتاب

امیدوارم خدا سکانس اخر همه ی ما رو به خیر کنه و موقع نشون دادن پشت صحنه ها دست ما رو بگیره و فیلمنامه رو به دست راستمون بده
۱۳ آذر ۸۹ ، ۱۹:۵۹ انصارحزب الله دزفول
سلام از اینکه به ما سری زدید سپاسگزاریم. نکات را دریافت کردیم البته نقد ما از رسانه ملی بوده است . منتظر نظرات دلسوزانه شما هستیم.
۱۳ آذر ۸۹ ، ۱۸:۲۸ محمد ازدزفول
سلام برشما ممنون برادر که به ماسر زدید چشم به سوالتان فکر می کنم .
آخرین پلان دنیا رو هر کی خودش مینویسه و تهیه میکنه و بازی میکنه و پخش میکنه و خب معلومه که سخته ولی...
سلام.
ولی به نظر من حتی اگر مرگ رو هم بشناسیم باز هم اونقدر ها مردن مساله ساده ای نیست
چون ما در روایات داریم که زمانی که خداوند میخوان جان حضرت عزراییل رو بگیرن
حضرت عزراییل میگن که اگه میدونستم جان دادن انقد سخته. جون هیچ بنده ای رو نمیگرفتم.
نمیدونم.
به قول شما و اخراجیها: خدایا! خودت پاکمون کن، خاکمون کن

=========
به قول من و اخراجیها؟؟؟
برادر عزیز سلام با مطلبی تحت عنوان "ایران فقط تهران نیست" بروز هستیم یقینا

خوشحال خواهیم شد سری بزنید .وبلاگ انصار حزب الله دزفول(پلاک)
کل نفس ذائقة الموت
مرگ حجم زیادی از مشغولیت های ذهنی آدم ها رو به خودش اختصاص می ده
اما چه بسیارند عبرت ها و چه اندک اند عبرت پذیران
.........
به طور عام، ناشناخته بودن مرگ باعث میشه وحشتناک به نظر برسه
و اون چیزی که وحشتناک ترش می کنه اینه که آدم بدونه بعدش با کله میره ته جهنم...
خدا کنه از اون دسته نباشیم
به قول اخراجی ها: خدایا! خودت پاکمون کن، خاکمون کن