دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

شام غریبان من

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۸۹، ۰۷:۲۰ ق.ظ
آمدم به دزفول ،

اما گرفتار بودم.

خدای حسین(ع) میداند که کنج خانه ی یکی از بستگان تمام مدت پای یکی از کارهای ناتمام و مهم شغلی خویش بودم.

و تنها عصر تاسوعا بود که ساعاتی به دل جماعت زدم و چند عکس گرفتم .

این یکی تقدیم به شما :


شام غریبان ، غریبانه دزفول را ترک کرده و با دلی عطشان از مجلس حسین خارج شده و به دل جاده زدم.

تا سال دیگر خدا چه خواهد؟

زنده باشم یا نباشم؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۹/۲۹
مهران موزون

نظرات  (۲۳)

سلام
دیسونت خیلی پر باره و ملا میکنه هرکس بیاید
موفق باشید
سلام
ممنون از حضورتون
وبلاگ شما به لیست دوستان اضافه شد.
موفق باشید
۰۳ دی ۸۹ ، ۰۳:۳۲ عبدالکوروش
من قبلا یک پست توی وبلاگم نوشته بودم در مورد قربانی کردن گوسفند های بیچاره
آیین قربانی کردن رو اصلا باهاش مخالفم و اعتقاد دارم ادامه همون قربانی کردن زمان جاهلیت هست که آدمهای نادان برای بت ها نذر و قربانی میکردن و بت قادر به خوردن اون قربانی ها نبود!
عکس زیبایی بود.

موفق یاشید
۰۱ دی ۸۹ ، ۱۷:۵۰ بی نام و نشان
سلام
وبلاگ خاکیان ناسپاس پس از یک سال و نیم سکوت به مناسبت سالگرد رحلت شیخ رضا ابوالقاسمی بروز شد.
www.sajjade.parsiblog.com
سلام
جالب بود
عزاداریهاتون قبول مهندس ...
عکس عالیه می نشستید زیباترم می شد
یعنی متعالیییییییییی................

=========
والله در حال راه رفتن و عجله گرفتم.
ممنون از لطفتون
درود
امیدواریم هرجا هستید سالم وسلامت باشید.
وهمیشه هم دیسون گرم وپرانرژی باشد.

...

ولی آقای موزونی خوب اومدین ورفتین وسراغی ازدیسونی ها نگرفتید؟؟؟؟!!!!!

پایدار باشید

=========
من مخلص همه دیسونی ها هستم
شرمنده ی الطاف تک تکتون شدم
ببخشید تورو خدا
به استاد شوکتی نیا و عبادی عزیز هم خیلی سلام برسونید
۰۱ دی ۸۹ ، ۰۳:۲۴ دانش پارسیان ارشیا
ا احترام به استحضار می رساند که شرکت دانش پارسیان ارشیا در نظر دارد با کمک تمام دوستان وبلاگ نویس در شهرستان دزفول اقدام به برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی و انتخاب بهترین وبلاگ سال نماید. از تمام وبلاگ نویسان شهرستان دزفول تقاضا می شود جهت شرکت در این مسابقه آدرس وبلاگ خود را جهت درج لینک ارسال و موضوع آن را در چند سطر توضیح دهند. لینک تمام وبلاگ ها در سایت نظرسنجی درج می شود .
سلام اومدین سک سک کردین و رفتین! به هر حال عزاداری تون قبول باشه .ایشالا سال دیگه بیشتر فرصت دزفول بودن داشته باشین...هر چند من هم که بعد از چند سال دلم خوش بود که محرم رو تمام و کمال دزفولم با این بی بارونی همه ی دهه رو با آمفولانزا دست و پنجه نرم کردم

=======
امیدوارم که الان حالتون خوب باشه
ااااه
بعد عمری اومدی دزفول بعد نیومده رفتی؟!!
عکسه قشنگیه

=====
چاکریم
منظورتون چیه؟
شما که تاییدش کردید!

=====
خواهر صالحه
من کامنت شما رو به لحاظ درج کردن ر کامنت ها تایید کردم.
ولی اون موزون تقلبی رو که از طرف بنده برای شما کامنت گذاشته بود تایید نمیکنم.
اتفاقا خیلی دوست دارم مطلب جدید آقای افشار رو بخونم و در اولین فرصت اینکارو خواهم کرد.
از اطلاع رسانی شما هم تشکر میکنم
۳۰ آذر ۸۹ ، ۱۰:۳۱ دختردسفیلی
بقول یاروکه تورودخونه رفت دنبال پوست خرس نتونست بیاردش بیرون منصرف شدولی چنگال پوست گیرکردن به لباسش هی کشیدش توعمق؛قصه ی ماامروزی هااینه که هی میگیم:وولکمه هل لکته هشتومه.اماچنگال پوست خرس ولکنمون نیست.به این نکته دقت داشته باشیدکه ماخودمون به سمت پوست خرس شیرجه میزنیم والبته حرفه ایها(مچچه بزنن)پس بهتره ازاول شیرجه نزنیم تابتونیم تاسوعاوعاشورای دل انگیزی داشته باشیم.
درضمن اگرفرصت شدشجاعت وتهوری راکه آقای ساکی پیرغلام اباعبدالله توسالهای بگیروببندحزبی توی دزفول به خرج دادبراتون میگم.

===========
منتظریم همشیره
سلام علیکم
ما دزفولی های آواره با این دو روز سه روز ماندن ها بیشتر معذب می شویم. تا می آییم شیرینی ماندن را حس کنیم تلخی رفتن فرا می رسد.
یاحق

=========
گل گفتی بخدا
(( پس از یکماه فرصت، حجت بر آقای بقایی تمام شد....آغاز بررسی دلایل ادیب نبودن ایشان))
http://adibshenas.wordpress.com

============
اعوذبالله
سلام دوست همشهری .
زنده باشی انشاالله . اگر خبر می دادی میزبان ات بودیم . .
عکس هم عکس خوبی است .موفق و سلامت باشی .
یا حق .

=====
ممنون سید...خدا حفظت کنه
شرمنده ی خیلیا شدم این سری.
انشالله خدمت میرسم
۳۰ آذر ۸۹ ، ۰۳:۱۳ دزفول مدرن
سلام به روز شدم با دو خبر مهم برای مردم دزفول

======
یا خداااااااااااااااا
چشممون روشن!!! کَسونمُ کار ناتمام شغلی رو میذاشتی برا تهرانت! بابا حداقل تاسوعا یه خبری میدادی میدیدیمت؛ اگه این عکس قشنگ رو نمیذاشتی ، حالا حالاها لِکِته نَمهشتم!!!...

=======
مسعودجان من نمیتونستم بیام.
راسیاتش یه پروژه ی کشوری (صداوسیماهای استانها) بر عهده ام گذاشته شده که اگه انجام نشه حیثیت کاری ام ضربه میخوره.
در حقیقت من نباید میومدم.
ولی بخاطر خانواده اومدم.
بهر جهت شرمنده.
انشاالله زنده باشی به شرطی که وقتی به دزفول میروی مشق های ننوشته ات را نبری . دزفول جای دل است نه کا رکردن و شهر سنت است نه اسیر مدرنیسم شدن .دوباره قبول باشد

=======
دونوم برام..راسه گویی
اما چه کونوم؟ گیر بیدم
بوخودا هیچ رهی نداشتوم.
خدا کمت نکنا برام
منکه دورم از تو ای میهن بلا ها از تو دور
خواهم از حق تا که گردد دست اعداء از تو دور

تا جهان باشد ز خالق رشک جنت خواهمت
حیله و کید و ریا و کین و اغواء از تو دور

دست ظالم، پای ملحد، چشم حاسد تا ابد
بر اساس امر و نهی حق تعالی از تو دور

روزوشب خواهم که گردد دشمنت زار وزبون
خفت امروز و طعم تلخ فردا از تو دور

دیگر ای خاک عزیز و مدفن و آبای من
آرزو دارم که باشد رنج و غوغا از تو دور

=======
از برکت نام علی ، دزفول ما آباد باد
آه و اشک و سوز و زشتی های دنیا از تو دور
اللهم رُد کل غریب...
۲۹ آذر ۸۹ ، ۱۰:۱۰ سعیدی راد
سلام. عکس زیبا و احساس برانگیزی است. خدا خیرتان بدهد.

====
زنده باشید
۲۹ آذر ۸۹ ، ۰۹:۱۱ یه ا ای بچون دزفیل!
بگووم تو چقده فچی.آبرومونه بردی.په اقلا مگو دزفیلی سرمونه زیر نبه.

====
اچه سرتو زیر بووه؟
سر مو زیره که شرمونده تون بیسوم.
ایان گذشته.....
هو کل موشکل بید که اَر بگوفتوم شهروم....اوسون نَواس خدمتت رسوم؟ اَکاروم بموندوم.
بوقُرعونا خدا گیر بیدوم.
تَپسوم بید می گل لِف...
۲۹ آذر ۸۹ ، ۰۹:۰۷ محمد مجیدی راد
سلام
قبول باشه عزاداری ها
انشالله سال دیگه سالم و سرحال باشین و ما هم بیشتر ببینیمتون
کلک بی کلک به روز شد
" شما صدای امام حسین رو شنیدید"
بما سر بزنید
یا حسین

=======
زنده بووی برام