دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

دیسون در گویش دزفولی به معنای مکتبخانه است

دیسون

امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.

" ترین " های دزفول تقدیر شوند

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰۶:۱۸ ب.ظ

  نیمه شب دوم خرداد 1389 است ، در حال نوشتنم اما اشک امانم را بریده ،خوانندگان عزیز توجه فرمایید ، خوانندگان عزیز توجه فرمایید : تا لحظاتی دیگر سوم خرداد است و سالروز آزادی خرمشهر و من اسیر مشغله های زمینی تهرانم ، لکن دلم درآسمان دزفول در اوج هزاران پایی و در تب و تاب چهارم خرداد و سالروز اعلام قهرمانیت مظلومانه دزفول !

 سلام بر تو ای مهبط الملائکه ، سلام بر تو ای سرزمین خون و شهادت ، سلام بر تو و بر بسیجیان گمنامت که در آبهای اروند فرو رفتند و به مولایشان  حسین(ع) پیوستند ، دزفول  ای آشیانه ی امن دلهای تمامی رزمندگان ایران ، به ما این فرصت را بده که یکبار دیگر جان ناقابل خود را سپند رخ خاک عزیزت گردانیم ، سلام بر تو و بر کودکان شیرخواره ات که طعم شیر مادر و خروارها خاک را  یکجا چشیدند. سلام برتو ای دزفول ، سلام بر تو و آن غروبی که خاندان مظلوم آریانپور ، همه با هم جشن عروسی شان را به بهشت بردند و ما را در بهشت علی با اجساد سوخته شان تنها گذاشتند.
دزفول ای پایتخت مقاومت ، تو یمی از اقیانوس رشادت ایران زمینی که همیشه ی تاریخ در رگهای غیرت این سرزمین آریایی زنده و پاینده باقی خواهی ماند. سلام بر تو و بر مساجد پر از نمازت ، سلام بر تو و بر اعزامهای پرشورت ، سلام بر تو که در اوج بارش بارانهای موشک ، آغوشت چون دامان مادر ، پناه رزمندگان روح الله کبیر بود. سلام بر کودکان ده ساله ات که ، چست و چابک زیر بارانهای موشک ، بازی مرگ را تجربه کردند .
دزفول ای پدر غیرت ، ای مادر ایستادگی و صبر ، ای فرزند خلف سلمان محمدی (ص) ، تو را به خون شهدای بزرگت قسم ما را ببخش اگر تا کنون نتوانسته ایم حق پس از جنگ تو رو پاس بداریم ، ما را ببخش ای پاره ی تن وطن (ایران) ، ما راببخش اگر قادر نبوده ایم آنگونه که باید ،حق سخاوت و صداقت تو را در پرورش شیران بیشه ایران زمین به جای آوریم.
دزفول ، ای فرزند دز ، این زلالترین رود ایران ، تو را به همان آب جاری و شهید پرورت قسم ، به آیندگان مگو که ما بازماندگان جنگ ، در حقت چه کوتاهی ها کردیم ، بگو که در هشت سال حماسه و خون برای حضرت روح الله چه سربازان خوبی بودیم ، دزفول ای خطه ی سرخ ، راز دارمان باش و ما را پیش نسلهای آینده سرافکنده مساز که تو ، جلوه یی از جمال ستار العیوبی.
اما .... 
 اما مگر می شود از آزادی خرمشهر نیز سخن گفت و یادی از شهدای دزفولی در این عملیات غرور آفرین نکرد ؟
مگر می شود از جهان آراء گفت و از جهان آرای زنده ( غلامعلی رشید) که نقشی اساسی در آزادسازی خرمشهر ، شانه به شانه شهید حسن باقری داشت نگفت؟
افسوس که امثال این سردار بزرگ هنوز زنده اند و ریه های نازنین شان از هوا پر و خالی می شوند اما  نامی و نشانی از آنان در ادبیات روزمره ما نیست.
چهارم خرداد سالروز اعلام دزفول به عنوان " قهرمان هشت سال دفاع مقدس" است. روزی است که مردم دزفول شادی و غم را با هم تجربه می کنند. شاد از آن  روی که از انجام تکلیف الهی و پاسداری و خونبازی برای میهن و اسلام ، سربلند بیرون آمدند و یاد این غصه که گلهای پرپر این شهر ، چه در جبهه و چه در موشکباران ها ، زنده نیستند تا چنین روزی را ببینند.
به همین مناسبت ، آماری از " ترین" های دزفول در هشت سال حماسه را با هم مرورمی کنیم تا شاید ، ذره ای به روح بلند شهدا و جاویدالاثرهای دزفول و خانواده های شهدا و جانبازان عزیز این دیار خدایی ادای دینی کرده باشم.
همین جا بر قلم متعهد برادر عزیزم عبدالامیرمطیع الرسول – برای استخراج این آمار از کتاب وزینش - بوسه می زنم.

جوانترین طلبه شهید
شهید غلامرضا مسگرزاده ، متولد 47 دزفول در 16 سالگی در عملیات بدر در منطقه هورالعظیم به شهادت رسید ، او در وصیت نامه اش نوشته است : درکارهایی که انجام می دهید فقط هدفتان خدا باشد ، زیرا خداست که باید پاداش دهد ، سعی کنید که همیشه خدا را از خود راضی و خشنود کنید.

جوانترین آزاده دزفولی
غلامحسین ساجدی نیا با 14 سال سن ، در عملیات رمضان به اسارت درآمد.

پیرترین آزاده ی جانباز
علی ابوالقاسم شلگهی شاه آبادی متولد 1309 ، وی به عنوان کادر رسمی سایت موشکی در منطقه غرب دزفول به اسارت نیروهای عراق درمی آید ، وی در بهمن 67 به وطن بازگشت.

جوانترین شهید عملیات
شهید ملک محمد کرمی متولد 47 دزفول ، که در سال 60 در سن 13 سالگی در جبهه شوش بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید او در وصیت نامه اش خطاب به دوستان و آشنایان نوشت : امیدوارم که خداوند ایمانی قوی و عزمی راسخ و صبری جلیل به شما عنایت بفرماید و همیشه در حال عبادت خدا باشید.

پیرترین شهید عملیات
کرم خاکسار مدنی متولد 1301 دزفول ، که در سال 1361 با 60 سال سن در منطقه آبادان و در عملیات رمضان به شهادت رسید .

بیشترین قربانیان حمله موشکی دردزفول
17:45 بعدازظهر 28/9/1361 یک فروند موشک اسکاد به خیابان سجاد اصابت کرده و 16 نفر از خانواده شهدای آریانپور که سرگرم تدارک مراسم عروسی بودند ، به ملکوت اعلی پیوستند ، مزار دسته جمعی این عزیزان در گلزار بهشت علی دزفول است.

نکته : بلاشک "ترین" های دیگری نیز هستند که از قلم ضعیف بنده افتاده اند ، اما از کمیسیون محترم فرهنگی شورای شهر دزفول  انتظار است ، تا فردا را روز تقدیر از " ترین" های دفاع مقدس در دزفول قرار دهند و از این عزیزان و یا بازماندگان آنان تقدیری شایسته به عمل آید.

از راه دور بر تک تک مزار شهدای دزفول زانو زده و آنها را خاضعانه می بوسم

                                                                                   مهران موزونی - والعاقبه للمتقین


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۳/۰۳
مهران موزون

نظرات  (۸)

۰۵ خرداد ۸۹ ، ۲۲:۵۳ فرقه ذهبیه دزفول
سلام
خسته نباسید
با متن توهینات اوایی و بی دین خوندن وزیر اطلاعات و دفاع از گنجویان به روزم
سلام
دست مریزاد .
دزفول نیاز به سازندگی دارد . نیاز به فرزندانش . که شکر خدا با استعدا بالایشان در رتبه های بالای کشوری و صنعتی و لشکری هستند اما دزفول را فقط برای روزهای عاشورایش به یاد می آورند کمترین بهانه شان این است که"دزفول جای پیشرفت نداره"
۰۴ خرداد ۸۹ ، ۰۴:۲۷ فرقه ذهبیه دزفول
سلام
خسته نباشید
از اینکه سرزدید ممنون هستم از اینکه لینکم کردید متشکرم در صورت امکان با نام فرقه ذهبیه دزفول لینکم کنید
لینکتان کردم
لطفا سری به سایت خبری دزفول نیوز بزنید سایت بسیار خوبی است
ادرس:
http://dezfulnews.com/
۰۴ خرداد ۸۹ ، ۰۳:۰۲ باشهیدان ابادان
گفتیم درد دل سیاه نامه به وزیر میبریم ندانستم خود از آن تقدیر میکند
حاج محمود مبارک باشد

================
؟؟؟
سلام
قشنگ بود
استفاده کردیم
اما جاهای دیگری از نقاط ایران عزیزمان بود که این رکورد را به خود اختصاص داداه باشند

========
منظور بنده هم رکورد کشوری نبوده و رکورد شهری دزفول مدنظر است.
۰۴ خرداد ۸۹ ، ۰۰:۲۳ اس ام اس های مثبت
سلام همشهری
مطلب زیبا و مفیدی نوشتی.
من هم به اینکه از فرزندان دار المومنین، دزفول قهرمان هستم افتخار می کنم.
.......................
به وبلاگ ما هم سری بزن
سلام برام
این غلامعلی رشید که گفتی همان سردار رشید خودمان است؟
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح؟

=========
دقیقا
۰۳ خرداد ۸۹ ، ۲۱:۵۸ رضا برادران
این اشک آلود"ترین" مقاله ای بود که تا به امروز از مهران موزونی خوانده ام.